Concerts, spectacles, festivals, expositions, ateliers, conférences, week-ends… Restez informé des actualités de la Philharmonie de Paris et l’Orchestre de Paris.
(*) Informations indispensables
Je m’abonne aux newsletters
(voir la dernière newsletter)
En cliquant sur « Valider », vous consentez à ce que la Cité de la musique-Philharmonie de Paris traite vos données personnelles pour vous envoyer les newsletters ou les informations et offres préférentielles auxquelles vous avez souscrites, transférer le cas échéant vos données à des tiers partenaires. Vous disposez d’un certain nombre de droits (droit d’accès, de rectification...) que vous pouvez exercer en nous contactant par courrier à l’adresse postale : Direction des Relations avec le Public Cité de la musique – Philharmonie de Paris 221 avenue Jean-Jaurès 75935 Paris Cedex 19 ou électronique : contact@philharmoniedeparis.fr Pour en savoir plus sur la gestion de vos données personnelles et vos droits, vous pouvez consulter notre Politique de confidentialité.
Check the online calendar to discover upcoming events and personalize your search.
Full calendar
Concerts & shows
2020-21 Season
Select a day or a period
The last collection of Schubert’s lieder, called Swan Song by the publisher after the composer’s death, performed by one of the greatest duos in the lied world, Christian Gerhaher and Gerold Huber.
For the inaugural concert of the second Pierre Boulez Biennial, Daniel Barenboim conducts Dérive 2, which he considers the composer’s masterpiece. In its finesse and colours, the piece draws parallels with the oeuvre of Claude Debussy.
This Concert-atelier devoted to Pierre Boulez’s piano music showcases rare pieces, with three scores drawn from his catalogue. His last composition for piano solo, Incises, resounds as a particularly brilliant work.
After their complete Brahms symphonies in November 2019, Daniel Barenboim and the Staatskapelle Berlin return with a programme of works by Beethoven and Boulez.
This programme by Michael Wendeberg and Nicholas Hodges combines the more rare—Sonata for Two Pianos (1948)—with the more radical—Book I of Structures—composed four years later, an important milestone in Pierre Boulez’s career.
Far from starting with a clean slate, Pierre Boulez draws from the past to create his own music—as with the early liturgical forms used for Répons and Anthèmes 2, performed here in the version for viola by Odile Auboin.