Concert on period instruments

Salon Queen Mary

Christophe Rousset - Ann Hallenberg - Atsushi Sakai - Karl Nyhlin - Purcell

Christophe RoussetChristophe Rousset © Ignacio Barrios
fac simile du clavecin Tibautfac simile du clavecin Tibaut © Jean-Marc Anglès
Tuesday, 29 September 2020 at 8:30pm

Practical Infos

Tuesday, 29 September 2020 — 8:30pm
Salle des concerts - Cité de la musique
Duration: about 1h10

Program

  • Henry Purcell
    If music be the food of love
    (extrait d'Orpheus Britannicus)
    Celia has a thousand charms
    (extrait d'Orpheus Britannicus)
    O solitude, my sweetest choice
    (extrait d'Orpheus Britannicus)
    Suite n° 2 en sol mineur
    (Prélude, Allemande, Courante, Sarabande)
    Bess of Bediam
    (extrait d'Orpheus Britannicus)
    Ah Belinda !
    (extrait d'Orpheus Britannicus)
    Fly swift, ye hours
    (extrait d'Orpheus Britannicus)
    I came, I saw and was undone (The Thraldom)
    (extrait d'Orpheus Britannicus)
    Suite n° 7 en ré mineur
    (Allemande, Courante, Hornpipe)
    From Rosie Bowr's
    (extrait d'Orpheus Britannicus)
    The fatal hour comes on apace
    (extrait d'Orpheus Britannicus)
    Sweeter than roses
    (extrait d'Orpheus Britannicus)
    Music for a while
    (extrait d'Orpheus Britannicus)

Distribution

  • Ann Hallenberg, mezzo-soprano
  • Atsushi Sakai, viola da gamba
  • Karl Nyhlin , lute
  • Christophe Rousset, conducting, fac-similé du clavecin signé Vincent Tibaut, Toulouse, 1691 (collection du Musée de la musique)
Christophe Rousset, accompanied by Ann Hallenberg, Atsushi Sakai and Karl Nyhlin, performs Purcell’s music for Queen Mary on the 1691 Tibaut harpsichord (facsimile produced by Émile Jobin, 1994) from the Musée de la musique.